mandag 8. september 2014

Mixed Media Canvas

God Morgen!

Jeg har gjort noe jeg ikke har gjort før!
Jeg har nemlig lagd et mixed media canvas, tenkte litt i mitt
stille sinne: "hva i all verden er det jeg gjør nå!?"
Men det var gøy å lage!

******
Good Morning!

I have done something I have never done before!
A Mixed Media Canvas!
When I was doing it I tought to myself: "what on earth I´m doing!?".
But it was fun to make!

Jeg startet med en rent lerret og limte på alt jeg ville ha på, det ble litt av hvert;
blonder, blomster, charms, knapper, osteklut, resin fugl og bølgepapp.
Dekte så alt med Golden Gesso i hvitt og lot det tørke.
Jeg brukte spray fra Prima i fargene: Peony, Worn Leather, Presious Stone and Cotton Candy.
Jeg dekte bilde med tørkepapir når jeg sprayet for å beskytte det.

******
I started with a blank canvas and glued down lace, flowers, metalcharms, chipboard, button,
corrogated paper, cheesecloth, resin bird.
Covered it with Golden white gesso and left it to dry.
I covered the photo with tissuepaper when I sprayed the color bloom.


Jeg brukte en mengde forskjellige blomster fra stæsjet mitt
sammen med knapper og metall charms.

******
I used a varity of flowers from my vault on the canvas,
along with some buttons and metalcharms.

Fikk brukt noen av Dusty Attic chipboard som jeg har hatt liggende lenge.
Puttet også på en resin fugl fra Prima og en Ornate Plate fra TH.

******
Got to use some of my Dusty Attic chipboard.
Also used a bird resin from Prima and a TH Ornate Plate.


Hovedfokuset - Min vakre Blesa!
For å få henne opp og frem, la jeg en treramme rundt slik at det ble et skille mellom
de mørke fargene og blomstene.

******
The main focus - My precious Blesa!
I put a wood frame around her picture to separate her from the dark colors
and the flowers.


For å få frem bevegelsene på lerretet gikk jeg over med Viva Gold Copper. 

******
To bring out some highlights I used Viva Gold in Copper all over the canvas.




signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar