fredag 1. august 2014

Steampunk Birdcage

Hei alle sammen!

Nå har jeg lekt meg med steampunk igjen!

For en stund siden fant jeg et hvitt fuglebur på Nille som jeg så et prosjekt i
og her er det ferdige resultatet!!
Metallfuglen fant jeg vet juletider i en Søstrene Grene butikk,
jeg visste ikke hva jeg skulle bruke den til, men
den var så fin at bare måtte ha den ^_^
Det er utrolig hvor man finner små funn!

******

Hi everyone!

Now I have played around with Steampunk again!

A while ago i found a birdcage at a store and I saw a future prosject
and this is the finish result!
 The metalbird I found at a Søstrene Grene store,
I didn´t know what I would use it for,
but it was so awesome I had to get it ^_^
It is amazing where you can find such awesome treasures!



Buret var opprinnelig hvitt, så jeg har farget hele med Ranger alchol ink - silver 
og svertet det med svart akrylmaling.

******
The cage was original white, so I colored it with Ranger alchol ink - silver
and stained it with black acrylic paint.





Har brukt grungeboard dekket med metalltape, disse er diecuttet med TH gears.
For å få litt mer metall på har jeg brukt diverse gears og metalcharms.

******
The gears are grungeboard covered with metaltape, I used TH Gears die.
I used some more metalgears and charms to get more metal on!





Fuglen er av lettmetal og malt i sølv og bronsje.
Festet med lærreim i taket på buret.

******
The bird is made of light metal and colored in silver and bronze.
Used a leatherstrap to tie it to the roof.






Nærbilde av fuglen.

******
Closeup of the bird.


Bunnen er dekket med svart sisalgress og er decorert med noen små metaltvinnede egg.

******
Covered the bottom with black sisalgrass and put some small wiremesh eggs on top.



Håper dette var til inspirasjon!

******
Hope you enjoyed!



signature

1 kommentar:

  1. Sååå stilig....
    Lekre detaljer, og skikkelig gjennomført..
    Ha ei super helg.

    Klem fra Kaia

    SvarSlett